Yükseköğretimde İngilizce Eğitiminin Geleceği Samsun’da Şekillendi

Yükseköğretimde İngilizce Eğitiminin Geleceği Samsun’da Şekillendi
Yazı Özetini Göster

British Council, The Open University ve Oxford University iş birliğiyle düzenlenen Quality in English Medium Instruction Forum 2025 başarıyla tamamlandı

British Council Türkiye’nin öncülüğünde, The Open University ve Oxford University iş birliğiyle ve Samsun Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen ‘Quality in English Medium Instruction Forum: A Decade of Progress and the Road Ahead’, 10–11 Aralık 2025 tarihlerinde Samsun’da başarıyla gerçekleştirildi. Forum, British Council tarafından 2015 yılında yayımlanan ve Türkiye’de yükseköğretimde İngilizce ile öğretimin gelişimine yön veren The State of English in Higher Education in Turkey raporunun 10. yılı kapsamında düzenlendi.

Forum, Türkiye ve Birleşik Krallık başta olmak üzere farklı ülkelerden yükseköğretim paydaşlarını bir araya getirerek, İngilizce ile öğretimin (EMI) mevcut durumu ve gelecek on yıla yönelik stratejik önceliklerin ele alındığı üst düzey bir uluslararası platform sundu.

Üst düzey katılım ve güçlü akademik temsil

Forumun açılışı; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof. Dr. Bayram Ali ErsoySamsun Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Aydın ve British Council Türkiye Direktörü Denise Waddingham tarafından gerçekleştirildi. Açılış konuşmalarında, EMI’de kalite güvencesi, ölçme ve değerlendirme, öğretim elemanlarının mesleki gelişimi ve uluslararasılaşma ön plana çıktı.

Forumun ana konuşmasını, EMI alanının dünyaca tanınan isimlerinden Oxford University’den Prof. Dr. Ernesto Macaro yaptı. Prof. Dr. Macaro, EMI’nin küresel eğilimlerini, akademik kaliteyi etkileyen unsurları ve yapay zekânın öğretim süreçlerine etkisini ele aldı.

Etkinliğe ayrıca Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatma AydınAmasya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hakkı Turabi ve Hitit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ali Osman Öztürk katılım sağladı. Samsun Üniversitesi Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Adem Soruç ve Prof. Dr. Ali Bilgin de forum süresince oturumlara katkı sundu.

Forum boyunca, The Open University ve Oxford University’den akademisyenler, Türkiye’den ve farklı ülkelerden üniversitelerin temsilcileri, üst düzey yöneticiler, politika yapıcılar ve EMI alanında uzman çok sayıda akademisyen bilgi ve deneyimlerini paylaştı.

British Council’dan stratejik liderlik ve kolaylaştırıcı rol

British Council, The Open University ve Oxford University ile birlikte yürüttüğü bu iş birliği aracılığıyla, EMI alanındaki uluslararası akademik birikimi Türkiye bağlamına taşıdı. Forum süresince, politika yapıcılar ile üniversiteler arasında sürdürülebilir kalite güvencesine dayalı bir diyalog ortamı oluşturulmasına liderlik etti.

Üç tematik eksende tartışılan konular

İki gün süren forum programı;

  • Politika ve kalite sistemleri,
  • Mesleki gelişim ve istihdam edilebilirlik,
  • Stratejik konumlanma ve geleceğin zorlukları

başlıkları etrafında yapılandırıldı. Paneller, tartışma oturumları ve uygulamalı atölyeler aracılığıyla EMI’nin yalnızca bir öğretim dili tercihi değil, yükseköğretimde bütüncül bir dönüşüm alanı olduğu vurgulandı.

Somut çıktı: EMI Kalite Aracı

Forumun en önemli çıktılarından biri, British Council’ın kolaylaştırıcılığında ve The Open University’nin akademik katkılarıyla katılımcılarla birlikte geliştirilen EMI Kalite Aracı (EMI Quality Toolkit) oldu. Bu araç, üniversitelerin EMI uygulamalarını planlama, izleme ve geliştirme süreçlerinde kullanabilecekleri pratik bir rehber olarak tasarlandı.

Geleceğe yönelik güçlü bir zemin

Quality in English Medium Instruction Forum 2025, British Council, The Open University ve Oxford University iş birliğiyle, yükseköğretimde İngilizce ile öğretimin geleceğine yönelik ortak bir vizyonun şekillendiği; güçlü akademik iş birliklerinin kurulduğu ve somut kalite odaklı çıktıların üretildiği önemli bir buluşma olarak tamamlandı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir Yorum Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer Yazılar